.. BUKIT TINGGI , ITALY ..

Memang banyak plan time cuti semester yang lepas. Walaupun cuti cuma sebulan setengah je, plan yang ada dalam kepala aku ni macam aku cuti setengah tahun je kan. Salah satu plan aku, melancong ke Bukit Tinggi. Mungkin ada yang tahu tempat ni, mungkin ada yang tak tahu. Dekat Klang pun ada tempat nama Bukit Tinggi jugak. Tapi tempat yang aku nak pergi ni dekat Pahang, tak berapa jauh dari Hentian Genting Sempah. Kenapa aku nak pergi Bukit Tinggi? Sebabnya ramai orang cakap bangunan kat situ cantik-cantik. Ala-ala kat Europe gitu. So untuk mendapatkan kepastian, aku kene la pergi sendiri. Tak best la kan pergi sorang, nasib baik ada member-member yang sudi join aku.


SKUAD BUKIT TINGGI 2010


Walaupun misi ke Bukit Tinggi ni hampir gagal sebab ahli Skuad Bukit Tinggi termasuk aku sekali susah nak bangun pagi tu, namun kesungguhan salah seorang ahli Skuad Bukit Tinggi (Izwan) telah membuatkan ahli-ahli lain bersemangat. Konon-konon nak gerak pukul 8. Tapi memang harapan tinggal kenangan la. Pukul 10 baru gerak. Sampai je kat sana, terus cari parking. So memang aku percaya la Bukit Tinggi ni ala-ala Europe gitu. Walaupun bangunan yang cantik-cantik tak begitu banyak, tapi lepas jugak la setakat nak ambil gambar sambil berangan konon-konon ada kat Europe.







Memang seronok la ambik gambar sana sini. Lepas tu perut mula la rasa lapar. Nak makan kat situ memang tak dapat la kan. Dah bangunan pun ala-ala Europe, kedai makan pun mestilah ala-ala Europe jugak. Harga pun faham-faham sendiri la kan. Kalau nak makan Nasi Ayam, Nasi Campur, Roti Canai memang takde la aku rasa. So apa yang kitorang mampu buat ialah buat-buat tak lapar sambil telan air liur sendiri dan terus bergambar selagi termampu.








Lepas ni kalau datang lagi sini, mungkin nak bermalam sehari dua. Suasana yang tenang dan jauh dari kesibukan kota membuatkan sesiapa sahaja yang berada di sini berasa begitu selesa sekali. Macam ayat nak promote rancangan percutian bajet pulak kan. Jalan punya jalan, masing-masing macam dah kehabisan mood nak bergambar. Tapi masih cuba untuk menghadirkan mood tu.









Lebih kurang pukul 2 lebih, kitorang kembali ke tempat parking kereta. Tadi masa mula-mula datang agak penuh jugak la parking ni. Tapi time kitorang dah nak balik tu memang agak lengang kawasan parking ni. Nampaknya mood nak bergambar tu masih ada lagi. Tempat parking pun jadi la kan. Bagi korang-korang yang duduk di kawasan berhampiran ni, try la datang Bukit Tinggi ni. Tak rugi pun aku rasa. Agak berbaloi la. Terasa jugak la macam pergi Europe. Cubalah..



2 comments:

Kaki Bongkar said...

tempat ni macam membosankan gak la kalo g sorang2

atakaer said...

so elakkan dr pegi sorang2..
lgpun kalo gi sorang2,nk kene mntk org len amikkan gmbo..